سفارش تبلیغ
صبا ویژن





سومین تولید کننده کفش در کشور

  • نویسنده: نازنین
  • تاریخ: جمعه 99/7/18
  • زمان: جمعه 99/7/18

رئیس اتحادیه کفش استان اصفهان گفت: استان اصفهان با پشت سر گذاشتن مشکلات و تحریم ها و تکیه بر توان ملی، سومین تولید کننده کفشِ چرم مصنوعی در ایران است.

 

اکبر زاهدی رئیس اتحادیه کفش استان اصفهان در گفت و گو با خبرنگار گروه استانی گفت تولید کنندگان اصفهانی توانسته اند با پشت سر گذاشتن مشکلات و تحریم‌ها، فرمایشات مقام معظم رهبری در سال رونق اقتصادی را جامه عمل بپوشانند.بعد از هجوم تولیدات ارزان قیمت چینی وافزایش قیمت چرم طبیعی، تولید کنندگان اصفهانی به سمت تولیدات چرم مصنوعی سوق پیدا کرده اند تا بتواند بازار را کنترل کنند وبه همین جهت استان توانسته به یکی از بزرگترین تولید کننده های چرم مصنوعی در ایران تبدیل شود.
 
او در باره تولید کفش در کشور و استان اصفهان گفت: در سال‌ اخیر میزان تولید در کل کشور 200 میلیون جفت کفش بوده که سهم استان از این میزان 15 میلیون می‌باشد و از این نظر استان ما رتبه سوم را در ایران دارد.
بیشتر بدانید درباره : تولیدکنندگان کفش در اسلامشهر

رئیس اتحادیه کفش استان اصفهان معتقد است با وجود جنگ اقتصادی موجود تولید کنندگان استان یکی از فعالین این عرصه می‌باشند و در حوزه صادرات توانسته اند محصولات خودرا به کشور‌هایی نظیر عراق، افغانستان، عمان و کشور‌های دیگر صادر کنند.

اکبر زاهدی گفت: از بین 300 تولید کننده حدود 35 کارخانه بزرگ صنعتی و بقیه به صورت سنتی مشغول به کار هستند که یرای 5000 نفر فرصت شغلی در این راستا ایجاد شده است و در ادامه گفت 80 درصد میزان تولیدات چرم مصنوعی هستند و 20 درصد طبیعی.

او مهمترین دلیل پیشرفت استان در حوزه تولید چرم مصنوعی در کشور را مبارزه سربازان اقتصادی و هنرمندان کفش استان دانست که با وجود تمام مشکلات و تحریم‌ها به کار خود ادامه داده اند.

رئیس اتحادیه کفش استان اصفهان افزود در حوزه تهیه مواد اولیه این صنعت 80 درصد تولید داخل و 20 درصد از طریق واردات تهیه می‌شوند.

اکبر زاهدی در باره رونق تولیدات کفش و خود کفایی در استان گفت: مسولان باید بسته‌های حمایتی نظیر بیمه تولید کنندگان-مسایل مربوط به انرژی-مالیات و ارزش افزوده در نظر بگیرند که کمکی به آن‌ها در راستای رونق تولیدات باشد.

او در رابطه با قاچاق کفش اظهار داشت هیچ واردات قانونی کفش نداریم، ولی متاسفانه بر اساس منابع غیر رسمی حدود 50 میلیون جفت کفش قاچاق تا به الان گزارش شده که با این وجود بازرسی‌ها را سخت گیرانه‌تر کرده ایم تا بتوانیم این روند را بهبود بخشیم.

رئیس اتحادیه کفش استان اصفهان  از ساخت یک شهرک برای تولید پوشاک، کیف و کفش و نساجی در استان خبر داد و به تولید کنندگان نوید داد منتظر خبر‌های خوشی در این باره باشند.







اخرین مطالب

کد لیست آخرین مطالب پارسی بلاگ